Main menu

Background

၂၀၁၀ခုနှစ် ဘာလင်အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ ခရီးသွားလုပ်ငန်းပြပွဲ

Wed, 04/28/2010 - 05:16 -- Anonymous (not verified)

ကမ္ဘာလှည့် ခရီးသွားလုပ်ငန်း ဖွံ့ဖြိုး တိုးတက်ရေး ကို ဦးတည်၍နိုင်ငံအလိုက်၊ ဒေသအလိုက်၊ အသင်း အဖွဲ့အစည်း အလိုက် ခရီးစဉ်ဒေသ မြှင့်တင်ရေး လုပ်ငန်းများကို ဆောင်ရွက်လျက်ရှိရာ ဒေသတွင်းနှင့် နိုင်ငံတကာ ခရီးသွားပြပွဲများတွင် တက်ရောက်ပါဝင်၍ မိမိခရီးစဉ် ဒေသ အကြောင်း မိတ်ဆက်ပြသမြှင့်တင်မှု ပြုလုပ် ခြင်းသည် ခရီးစဉ် မြှင့်တင်ရေး မဟာဗျူဟာကျ လုပ်ငန်းရပ်တစ်ခု ဖြစ်ပါသည်။ နိုင်ငံတကာ ခရီးသွားပြပွဲများ တွင် ဂျာမဏီနိုင်ငံ၊ ဘာလင်မြို့၌ ဘာလင် အပြည်ပြည် ဆိုင်ရာ ခရီးသွားလုပ်ငန်းပြပွဲ (Internationale Tourismus Bourse-ITB) ကိုနှစ်စဉ် မတ်လ လယ်ခန့်တွင် ခင်းကျင်းပြသလေ့ရှိပါသည်။ ဥရောပတွင် ကျင်းပသော အခမ်းနားဆုံး ခရီး သွားပြပွဲတစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ နှစ်စဉ်နိုင်ငံပေါင်း ၁၈၀ ကျော်ခန့်မှ ကုမ္ပဏီပေါင်း ၁ သောင်းကျော်က ပြခန်းများ ဖွင့်လှစ်ကြပြီး တက်ရောက်သူ ၁ သိန်း ကျော်ခန့် ရှိပါသည်။ ကမ္ဘာ့နိုင်ငံအသီးသီးသည် မိမိတို့နိုင်ငံများသို့ ဥရောပနှင့် ဂျာမဏီဈေးကွက်မှ ကမ္ဘာလှည့် ခရီးသည်များ ပိုမိုလာရောက်ရေးကို ဦးတည်၍ ပါဝင်တက်ရောက် ပြခန်းဖွင့်လှစ်ပြသကြပါသည်။ မြန်မာနိုင်ငံဟိုတယ်နှင့် ခရီးသွားလုပ်ငန်းရှင် များသည်လည်း နှစ်စဉ်မပျက်ပါဝင်တက်ရောက်၍ မြန်မာနိုင်ငံ၏ တည်ငြိမ်အေးချမ်းမှု၊ ကမ္ဘာ လှည့်ခရီးသည်များ ယုံကြည်စိတ်ချစွာ လာရောက် လည်ပတ်နိုင်မှုနှင့် ထူးခြားထင်ရှားသော ခရီးစဉ် ဒေသများကို မိတ်ဆက်ပြသ၍ ခရီးစဉ် မြှင့်တင် မှုများကို ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ မြန်မာနိုင်ငံ ခရီးသွားလုပ်ငန်း မြှင့်တင်ရေး ဘုတ် အဖွဲ့အနေဖြင့်  ဂျာမဏီနိုင်ငံ ဘာလင်မြို့တွင် ၂၀၁၀ ခုနှစ်၊ မတ်လ ၁၀ ရက်နေ့မှ ၁၄ ရက်နေ့ အထိ  ကျင်းပပြုလုပ်သည့် (၄၄) ကြိမ်မြောက် Internationale Tourismus Bourse (အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာ ခရီးသွားလုပ်ငန်းပြပွဲ) ITB ၂၀၁၀ တွင် မြန်မာနိုင်ငံခရီးသွား မြှင့်တင်ရေး ပြခန်းဖွင့်လှစ်၍ အောင်မြင်စွာ တက်ရောက်ပြသ ခဲ့ပါသည်။ ITB Berlin ငည တွင် နိုင်ငံပေါင်း ၁၈၇ နိုင်ငံမှ ခရီးသွားလုပ်ငန်း ကုမ္ပဏီပေါင်း ၁၁၁၂၇ ခုမှ ပြခန်းများ ဖွင့်လှစ်ပြခဲ့ပြီး ၊ နိုင်ငံပေါင်း ၁၈၀ မှ ခရီးသွားလုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ကျွမ်းကျင်သူ လေ့လာသူ ပေါင်း ၁၁၀၉၅၃ ဦး တက်ရောက်ခဲ့ကြပါသည်။  ထို့အပြင် နိုင်ငံပေါင်း ၈၉ နိုင်ငံမှ တရားဝင် အသိအမှတ်ပြုခရီးသွား သတင်းဆောင်းပါးရှင် ပေါင်း ၇၂၀၀ ခန့် တက်ရောက်ခဲ့ခြင်း ကြောင့် မီဒီ ယာများဧ။် အာရုံစိုက် ဂရုပြုခြင်းနှင့် ဆွဲဆောင်မှု များကို အများအပြားရရှိခဲ့ပါသည်။ မြန်မာနိုင်ငံ ပြခန်းတွင် မြန်မာနိုင်ငံဈေးကွက်မြှင့်တင်ရေး ကော်မတီနှင့် လေကြောင်းလိုင်း ၁ လိုင်း ၊ ဟိုတယ် နှင့် ရီဆော့ခ် လုပ်ငန်း ၄ ခု ၊ ခရီးသွား လုပ်ငန်း ကုမ္ပဏီပေါင်း ၁၁ ခု တို့ ပူးတွဲပါဝင် ပြသခဲ့ကြ ပါသည်။ ၂၀၁၀ ခုနှစ်အတွက် ITB ၂၀၁၀ မှ ဒေသ တွင်း ခရီးသွားလုပ်ငန်းဈေးကွက် ဖြစ်ပေါ်လာမှု ခန့်မှန်းချက်အရ ဂျပန် ၊ တရုတ်၊ တောင်ကိုရီးယား၊ တရုတ်(တိုင်ပေ)၊ အိန္ဒိယ၊ စင်္ကာပူ ၊ မလေးရှား နှင့် ထိုင်းနိုင်ငံများမှ ခရီးသည်များအနေဖြင့်  အာရှ ဒေသ များအတွင်းရှိ ခရီးစဉ်ဒေသများသို့ သွား ရောက်လည်ပတ်မှုသည် တစ်နှစ်ပတ်လုံး ဆက် လက် တိုးတက်ဖြစ်ထွန်း နေမည် ဖြစ်ပါသည်။ မလေးရှား နိုင်ငံအနေဖြင့် ကွာလာလမ်ပူမြို့ကို ဆန်းသစ်သည့် ခရီးသွားလာမှုပုံစံသစ်တစ်ခု ဖေါ်ဆောင်ကာ ခရီးသည် ၂၄ သန်းခန့်  လာ ရောက် လည်ပတ်နိုင်ရန် ကြိုးပမ်းလျက်ရှိသလို ၊ ထိုင်းနိုင်ငံအနေဖြင့် “Amazing Thailand, Amazing Value" ဟု ဈေးကွက်မြှင့်တင်ရေး ဆိုင်ရာ ဆောင်ပုဒ်များဖြင့် ခရီးသည်  ၁၅ သန်းခန့် လာရောက်လည်ပတ်အောင် ရည်မှန်းချက် ချလုပ်ကိုင် ဆောင်ရွက်လျက် ရှိပါသည်။ အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံအနေဖြင့် ဂရုဒါ လေကြောင်း လိုင်းကို ဥရောပနှင့် ပြန်လည်ဆက်သွယ်ပြေးဆွဲ လျက်ရှိပြီး၊ ၂၀၁၀ ခုနှစ်တွင် ဥရောပမှ ခရီးသည် ပေါင်းတစ်သန်းခန့် လာရောက်လည်ပတ်နိုင် အောင် စီမံလုပ်ကိုင်လျက် ရှိပါသည်။ မလေးရှား နှင့်  အင်ဒိုနီးရှားနိုင်ငံတို့သည် နှစ်နိုင်ငံ ပူးပေါင်းကာ ယူနက်စကိုမှ ယဉ်ကျေးမှုအမွေအနှစ် ဆိုင်ရာ ထိန်းသိမ်းထားသည့် ဒေသများ ဖြစ်သည့် ဘော ရောဘူဒလ်၊ မလက်ကာနှင့် ပီနန်တို့ကို ပေါင်း စပ်ကာ အဆိုပါ နိုင်ငံများတွင် အခြေစိုက်သည့် ခရီးသွားလုပ်ငန်းအဖ့ွဲအစည်းများမှ ခရီးစဉ်များ ရေးဆွဲလျက် တရုတ် ၊ ဂျပန် ၊ ဟောင်ကောင် ၊ ဂျာမဏီ၊ ပြင်သစ် ၊ နယ်သာလန် ၊ အီတလီ နှင့် အင်္ဂလန်နိုင်ငံတို့အားဈေးကွက် အဖြစ် သတ်မှတ် ကာ ဆွဲဆောင် ရောင်းချလျက်ရှိပါသည်။ သီရိလင်္ကာနိုင်ငံအနေဖြင့် နှစ်ပေါင်းကြာမြင့်စွာ ဖြစ်ပွားခဲ့သည့် ပြည်တွင်းစစ် အဆုံးသတ်သွား သည့် အတွက် ခရီးသွားလုပ်ငန်းဈေးကွက် အတွင်း သ့ို သစ်လွင်သည့် ပုံစံတစ်ခုအနေဖြင့် ခရီးသည် များအား ယုံကြည် စိတ်ချမှု တိုးတက်လာအောင် တိကျပြတ်သားသည့် လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ရည်မှန်း ချက်များဖြင့် ဝင်ရောက်လာခဲ့ပါသည်။  ခရီးသွား လုပ်ငန်းသမိုင်းတွင် အကြီးဆုံးသော လုပ်ငန်းဆိုင် ရာ ဖေါ်ဆောင်မှုအဖြစ်၂၀၁၁ ခုနှစ်ကို "သီရိ လင်္ကာ ခရီးသွားနှစ်" အဖြစ် သတ်မှတ်ကာ လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်ရန်ပြင်ဆင်ထားရှိပြီးဖြစ်ပါသည်။ အိန္ဒိယနိုင်ငံအနေဖြင့် Rajasthan, Madhya Pradesh, Maharashtra, Karnatakaစသည့်ဒေသများကို အခြေခံကာ ခရီးစဉ်အသစ် များ ရေးဆွဲလုပ်ကိုင်လျက်ရှိသလို ခေတ်မီအသုံး အဆောင်များနှင့် ထည့်သွင်း တည်ဆောက်ထား သည့် မော်တော်ယာဉ်များဖြင့် (Caravan) ခရီး လှည့်လည်နားနေရန် ပန်းခြံများကို တည်ဆောက် Delhi-Jaipor-Agraမြို့များကိုဆက်စပ်ကာ ခရီးစဉ်ဒေသအဖြစ် လုပ်ကိုင် ဆောင်ရွက်လျက် ရှိပါသည်။ စင်္ကာပူနိုင်ငံအနေဖြင့် Uniquely Singaporeဆောင်ပုဒ်ဖြင့် (၆)နှစ်ခန့် လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက် လျက် ရှိနေရာမှ ဒစ်ဂျစ်တယ်ခေတ်အတွက် ဆန်းသစ် သည့် ဒေသတစ်ခုအဖြစ် ITN၂၀၁၀ တွင် ဖေါ်ထုတ်ကာ YourSingapore.com  အင်တာ နက်စာမျက်နှာတည်ထောင်ပြီး ဈေးကွက် မြှင့်တင် ခဲ့ပါသည်။  TTG Asia မှ ITB ၂၀၁၀ တွင် နေ့စဉ်ထုတ်ပြန်ထားရှိသည့် ဂျာမန် ခရီးသွား ဈေးကွက်ခန့်မှန်းချက်၊ အာရှနိုင်ငံများသို့ ခရီးသည် ရောက်ရှိမှုသုတေသနပြု ထုတ်ပြန်ထား ရှိချက်များ ၊ ခရီးစဉ်ဒေသများအပေါ် လေ့လာ သုံးသပ်ချက်များ ၊ ဟိုတယ် လုပ်ငန်းများ ဖွံ့ဖြိုး တိုးတက်မှု ၊ ဟိုတယ် အဆင့်အတန်း သတ်မှတ် ချက် များ ၊ ရင်းနှီးမြုပ်နှံမှုဆိုင်ရာ သတင်း အချက် အလက်များ၊ သင်္ဘောဖြင့်ခရီးလှည့်လည်မှုပုံစံများ စသည်ဖြင့် အသေးစိတ် ထုတ်ပြန်ထား ရှိချက် များကို ရန်ကုန်မြို့၊ ကုန်သည်ကြီးများဟိုတယ်ရှိ မြန်မာနိုင်ငံ ဈေးကွက်မြှင့်တင်ရေး ကော်မတီ ရုံးခန်းတွင်ရယူနိုင်ပါသည်။ မြန်မာနိုင်ငံ ဈေးကွက်မြှင့်တင်ရေး ကော်မတီ အနေဖြင့် အဆိုပါ ခရီးသွားလုပ်ငန်းပြပွဲတွင် မြန်မာနိုင်ငံဆိုင်ရာ သတင်းအချက်အလက်များ ဖေါ်ပြထားရှိသည့် စာအုပ်ငယ်များ လှပ ဆန်း ကျယ် မြန်မာပြည်ဝယ် ခေါင်းစဉ်ပါ စီဒီများ၊ တက်ရောက်လာကြသူများဧ။် ခရီးသွားလမ်းညွန် စာအုပ်များ၊ ခရီးစဉ်ဒေသ ဒီဗွီဒီမှတ်တမ်းများ၊ အဖွဲ့ဝင်ကုမ္ပဏီများဧ။် လက်ကမ်းကြော်ငြာများ၊ ဒေသမိတ်ဆက်ခရီးစဉ်ကြော်ငြာများနှင့် အခြား သော ခရီးသွား လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ရည်ညွှန်းချက် သတင်း အချက်အလက်များကို ဖြန့်ဝေပေးခဲ့ပါ သည်။ ၎င်းင်းအပြင် နိုင်ငံတကာခရီး သွားလုပ်ငန်းရှင် များ အတွက် ဒေသမိတ်ဆက်လေ့လာရေးခရီးစဉ် Familiarization Trip များကိုလည်း ကြော်ငြာ ဖြန့်ဝေဖိတ်ခေါ်ခဲ့ပါသည်။ ယခုနှစ် ITB ၂၀၁၀တွင် မြန်မာနိုင်ငံ  ခရီးသွား လုပ်ငန်းပြခန်း တည်ရှိရာနေရာသည် အကောင်း ဆုံး နေရာတစ်ခု ဖြစ်သော်ငြားလည်း အကျယ် အဝန်း  (၅၁) မီတာပတ်လည်ရှိသည့်  ပြခန်းတွင် ခရီးသွားလုပ်ငန်းဆိုင်ရာ ကုမ္ပဏီပေါင်း ၁၆ ခု ပြသခြင်းအတွက် နေရာအခက်အခဲများ ရှိခဲ့ပါသည်။ မြန်မာနိုင်ငံရှိ ဟိုတယ်နှင့် ခရီးသွား လုပ်ငန်းရှင်များအနေဖြင့် အကြီးမားဆုံးနှင့် အရေး အကြီးဆုံးဖြစ်သော နိုင်ငံတကာ ခရီးသွားပြပွဲများ ဖြစ်သည့် ဂျာမနီနိုင်ငံ ဘာလင်မြို့ရှိ ဘာလင် အပြည်ပြည်ဆိုင်ရာခရီးသွားပြပွဲ (ITB) ၊ အင်္ဂလန် နိုင်ငံ လန်ဒန်မြို့ တွင် ကျင်းပပြုလုပ်သော ကမ္ဘာ့ ခရီးသွား ပြပွဲ (WTM) များတွင် နိုင်ငံကိုယ်စားပြု ပြခန်းဖွင့်လှစ်၍ မြန်မာနိုင်ငံ ခရီးစဉ် ဒေသကို ပြသ လျှက်ရှိပါသည်။ ထိုသို့ပြသရာတွင် ပိုမိုထိရောက် အကျိုးရှိစေရန် အောက်ဖေါ်ပြပါ အချက် အလက်များကို ပြင်ဆင်လုပ်ဆောင်သွားရန် လိုအပ်ပါသည်။ - လက်ကမ်းကြော်ငြာများနှင့် အခြားသော ခရီးသွားလုပ်ငန်းဆိုင်ရာ မီဒီယာများ တွင် အသုံးပြု နိုင်ရန်အတွက်ခရီးစဉ် ဒေသ များ၏ အဆင့်မြင့် အရည်အသွေးမီ ဓါတ်ပုံများ ဖြန့်ဝေခြင်း - ခရီးစဉ်ဒေသများရှိ မြန်မာ့ ရိုးရာ အစဉ် အလာများ၊ အားလပ်ရက်ပွဲတော်များနှင့် လူနေ မှု ဓလေ့စရိုက် များကိုအခြေခံကာ ခရီးသွား လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ စာအုပ်ထုတ်ဝေထားရှိခြင်း - ခရီးသွားလုပ်ငန်းသတင်းစာဆရာများနှင့် ဆောင်းပါးရေးသားသူများကို ဖိတ်ခေါ်ကာ Press Conference များပြုလုပ်ခြင်း၊ ဒေသ မိတ်ဆက်ခရီးစဉ်များ ပြုလုပ်ခြင်း - မြန်မာ့ခရီးစဉ်ဒေသများနှင့် စပ်လျဉ်းကာ ကမ္ဘာ့အဆင့်မီ ရုပ်ရှင်ထုတ်လုပ်ခြင်းနှင့် သတင်း မှတ်တမ်း ရုပ်ရှင်များရိုက်ကူးကာ ဖြန့်ေ၀ မိတ်ဆက်ခြင်း - မြန်မာနိုင်ငံခရီးသွားလုပ်ငန်း ဖွံ့ဖြိုး တိုးတက်ရေး ဘုတ်အဖွဲ့၏ကိုယ်စားလှယ် ရုံးများကို ဥရောပနှင့် အခြားသော အရေးပါ သည့် ဒေသများတွင်ထားရှိခြင်း - အရည်အသွေး အဆင့်အတန်းမီ ပိုစတာ များထုတ်ဝေခြင်း ကမ္ဘာနှင့်အဝန်းတွင် အစဉ်အလာကြီးမားသည့် ခရီးသွားလုပ်ငန်းဆိုင်ရာပြပွဲများ၌ ပါဝင်ပြသရာ တွင် နိုင်ငံတော်နှင့် ပုဂ္ဂလိကလုပ်ငန်းများ ပူးပေါင်း ဆောင်ရွက်ကာ ဟန်ချက်ညီညီ အကျိုးပြုလုပ်ကိုင် ခြင်းသည် အရေးပါသော အခန်းကဏ္ဍတစ်ခု အဖြစ်တည်ရှိနေပါသည်။ သို့ဖြစ်ပါ၍ မြန်မာနိုင်ငံ ခရီးသွား လုပ်ငန်းဆိုင် ရာ ပြခန်း အပြင်အဆင်နှင့် နေရာချထားမှုကို လာမည့် ခရီးသွားနှစ် အတွက် ပြုပြင်ပြင်ဆင်ကာ အကောင်းဆုံးနှင့် ပိုမိုကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့် ပြသနိုင်ရေး၊ နိုင်ငံကိုယ်စား ပြုပြခန်းကြီးကို ဂုဏ် ယူဖွယ်ရာ ပြသနိုင်ရေးအတွက် နိုင်ငံတော်နှင့် ခရီးသွား လုပ်ငန်းရှင်များ၊ ဟိုတယ်လုပ်ငန်း ရှင်များ၏ ပူးပေါင်း အားပေးကူညီမှုများသည် အလွန် အရေးကြီးပါကြောင်း ဖော်ပြလိုက်ရပေ သည်။မြန်မာနိုင်ငံခရီးသွားလုပ်ငန်းဈေးကွက်မြှင့်တင်ရေးကော်မတီ