Main menu

Background

တရုတ်က တာယာတင်သွင်းတာနဲ့ ကုန်ကြမ်းစရိတ်မြင့်၍ အိန္ဒိယ တာယာထုတ်လုပ်ရေးများ အခက်တွေ့

Mon, 10/17/2011 - 09:13 -- Anonymous (not verified)

                တရုတ်နိုင်ငံက ထုတ်ကုန်တွေ အလုံးအရင်းနဲ့ဝင်ရောက်လာတာကြောင့် အိန္ဒိယပြည်တွင်း တာယာစက်မှု လုပ်ငန်းတွေက ဝန်ထုပ်ဝန်ပိုးတွေနဲ့ ရင်ဆိုင်နေရကြောင်း သိရပါတယ်။ ကုန်ကြမ်းစရိတ်တွေ တစ်ရိပ်ရိပ် မြင့်တက်မှုကြောင့် စက်မှုလုပ်ငန်းများက ယခင်ကတည်းက ဖိအားနဲ့ရင်ဆိုင်နေကြရပါတယ်။ ကုန်ကြမ်း စရိတ်တွေထဲမှာ သဘာဝရော်ဘာဈေးနှုန်းလည်း ပါဝင်ပါတယ်။ မကြာသေးမီကာလတွေမှာပဲ တာယာကုမ္ပဏီတွေက ဒေါ်လာ ၁၆၉၆ သန်းဖိုးလောက် ရင်းနှီမြှုပ်နှံမှုတွေ ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါ တယ်။ လွန်ခဲ့တဲ့တစ်နှစ်လောက်အထိ တာယာစက်မှုလုပ်ငန်းတွေ အားကောင်းခဲ့ပြီးနောက် ကမ္ဘာ့စီးပွားရေးကျဆင်းလာကာ ကုန်ကြမ်း ဈေးနှုန်း မြင့်တက်ခြင်း၊ အတိုးနှုန်းနှစ်ဆအထိမြင့်မားခြင်းနဲ့ လောင်စာဆီဈေးနှုန်းတွေလည်း မြင့်တက်ခဲ့ပါတယ်။ အိန္ဒိယ မော်တော်ကားထုတ်လုပ်သူများအသင်းရဲ့ စာရင်းများအရ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းသုံးကား၊ ခရီးသည်တင်ကားနဲ့ သုံးဘီးကား တွေရဲ့ဝယ်လိုအားက ၁၄-၁၆ ရာခိုင်နှုန်း မှ ၁၂-၁၄ ရာခိုင်နှုန်း၊ ၁၆-၁၈ ရာခိုင်နှုန်း မှ ၁၀-၁၂ ရာခိုင်နှုန်းနဲ့ ၁၁ ရာခိုင်နှုန်း မှ ၈ - ၁၀ ရာခိုင်နှုန်းအထိ အသီးအသီးကျဆင်းခဲ့ပါတယ်။ ၂၀၁၀ - ၂၀၁၁ ဘဏ္ဍာနှစ်မှာ တာယာသွင်းမှု ၁၇၈၇၀၀၀ ရှိပြီး ၆၈ ရာခိုင်နှုန်းက တရုတ်ကတင်သွင်းတာဖြစ်ပြီး ပြည်တွင်းဈေးကွက်မှာ တရုတ်တာယာက အဓိက အလုံး အရင်းနဲ့ ဝင်ရောက်နေကြောင်း သိရပါတယ်။ပြည်တွင်း ရော်ဘာဈေးနှုန်းကလည်း ကမ္ဘာ့ဈေးနှုန်းထက် မြင့်နေပြီး ထုတ်လုပ်မှုအမြင့်ဆုံး ရာသီကတည်းက မော်တော်ယာဉ် ဝယ်လိုအားကျဆင်းတာကြောင့် ရော်ဘာဝယ်လိုအားလည်း ကျဆင်းနေကြောင်းအစီရင်ခံစာ များအရ သိရပါတယ်။ ရော်ဘာအသင်းအနေနဲ့ သဘာဝရော်ဘာသုံးစွဲမှုပြဿနာကို အရေးကြီး အဆင့် ထားရှိပြီး ထိပ်တန်းဦးစားပေး အဆင့်အဖြစ် မူဝါဒချမှတ်ပေးသင့်ကြောင်း၊ မော်တော်ကားတာယာ ထုတ်လုပ်သူများ အသင်းရဲ့ ညွှန်ကြားရေးမှူးချုပ်က ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ ရော်ဘာအသင်းအနေနဲ့ ယခုလက်ရှိအခြေ အနေကို အသေးစိတ် လေ့လာပြီး အိန္ဒိယနဲ့တရုတ် ရော်ဘာ သုံးစွဲတဲ့ လုပ်ငန်းများကြားယှဉ်ပြိုင်မှု လုပ်ငန်းစဉ်များ ကာမိစေမယ့် မူဝါဒများ သုံးသပ် လေ့လာသင့်တယ်လို့ ၎င်းင်းကပြောကြားခဲ့ပါတယ်။ Source:Business Line,KZW