Main menu

Background

မီးရထားလမ်းအခြေခံ အဆောက်အအုံများ

Wed, 09/08/2010 - 07:37 -- Anonymous (not verified)

  မီးရထားလမ်း အခြေခံအဆောက်အအုံများ          နိုင်ငံတစ်ခု၏ လူနှင့်ကုန်စည်ပို့ ဆောင်ရေးကဏ္ဍတွင်ကုန်ကျစရိတ်သက် သာစွာဖြင့်ထိရောက်တွင်ကျယ်သောပို့ဆောင် မှုအတွက် မီးရထား ပို့ဆောင်ရေး ကဏ္ဍ မှာလည်း အရေးပါလှသည်။         ရထားပို့ဆောင်ရေးဝန်ကြီးဌာနသည် ရထားလမ်းများ ပိုမိုတိုးတက်ကောင်းမွန် အောင်ပြုပြင်ခြင်း၊ အဆင်မြှင့်တင်ခြင်း၊ လမ်းပန်းဆက်သွယ်မှု  ပိုမိုကောင်းမွန် ရန်နှင့် ဒေသဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုများ ပိုမို ဖြစ်ထွန်းလာစေရန် ရထားလမ်းသစ်များ၊ တိုးခဲျ့ဖောက်လုပ်ခြင်း၊ လူစီးတွဲနှင့် ကုန်တွဲများကို ကုန်ကျစရိတ်သက်သာစွာဖြင့် ပြည်တွင်း၌ ထုတ်လုပ်နိုင်ရေးဆောင်ရွက်ခြင်း စသည့် ကုန်စည်ပို့ဆောင်မှုအပိုင်း လွယ်ကူချောမွေ့စေရေးအပြင် ခရီးသွားပြည်သူများအဆင်ပြေစွာ သွားလာနိုင်ရေး အတွက်ပါ ဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိသည်။       အစိုးရရုံးစိုက်ရာ နေပြည်တော်ကိုဗဟိုပြု၍ ပြည်နယ်နှင့်တိုင်း များသို့ ဆက်သွယ်သွားလာနိုင်ရန် နေပြည်တော်-ပုဂံ၊ နေပြည်တော်-ပြည်၊ နေပြည်တော်-မန္တလေး၊ နေပြည်တော်-ရွှေညောင်၊ နေပြည်တော် -လွိုင်ကော်၊ နေပြည်တော်-ချောက်နှင့် နေပြည်တော်-ရန်ကုန်သို့ ရထားလမ်းများ တိုးခဲျ့ဖောက်လုပ်ပေး ခဲ့သည်။ မြန်မာနိုင်ငံ၌ ရန်ကုန်-ပြည် ရထားလမ်းသည် ပထမဆုံးဖောက်လုပ်သော ရထားလမ်းဖြစ်ပြီး၊ ရန်ကုန်-မန္တလေးရထားလမ်းသည် ဒုတိယမြောက်ဖောက်လုပ်သော ရထားလမ်း ဖြစ်သည်။ နယ်ခဲျ့အင်္ဂလိပ် တို့က မြန်မာနိုင်ငံကို ကိုလိုနီအဖြစ် ကျွန်ပြုအုပ်ခုျပ်ခဲ့ကြရာတွင်၎င်းတို့ အတွက် အကိုျးရှိနိုင်သည့် ကားလမ်း၊ ရထားလမ်းများကိုသာ ဦးစားပေး၍ ဖောက်လုပ်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ပြီး မြန်မာနိုင်ငံတစ်ဝန်းလုံး တစ်ပြေးညီ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်   ရေးဟူသော ရည်ရွယ်ချက်ကောင်းမိုျးမရှိခဲ့ကြောင်း တွေ့ရသည်။    ၁၉၈၈ ခုနှစ်မတိုင်မီက မြန်မာနိုင်ငံတွင် ရထားလမ်း ခရီးမိုင် ပေါင်း ၁၉၇၆ မိုင်၊ ဘူတာရုံပေါင်း ၄၈၇ ရုံသာရှိခဲရာမှ ယခုအခါ ရထားလမ်းခရီးမိုင် ၃၄၃၃ မိုင်၊ ဘူတာရုံပေါင်း ၈၇၅ ရုံနှင့် တိုးတက် တည်ဆောက်နိုင်ခဲ့သည်။                                    ၁၉၈၈ ခုနှစ် နောက်ပိုင်း နိုင်ငံတစ်ဝန်း  ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာသော                                                     မြန်မာ့မီးရထားကဏ္ဍ    စဉ်     အကြောင်းအရာ          ရေတွက်ပုံ    ၁၉၈၈ခုနှစ်    ၂ဝ၁ဝခုနှစ်    တိုးတက်မှု    ၁       ရထားလမ်းခရီး (မိုင်)        မိုင်         ၁၉၇၆               ၃၄၃၃      ၁၄၅၇    ၂       ဘူတာ                         ရုံ           ၄၈၇                 ၈၇၅         ၃၈၈    ၃      တံတားကြီး/တံတားငယ်     စင်း         ၅၆၅ဝ             ၁ဝ၉ဝ၈       ၅၂၅၈  ရထားပို့ဆောင်ရေးကဏ္ဍ    စဉ်    အကြောင်းအရာ                      ၁၉၈၈              ၂ဝ၁ဝ                တိုးတက်မှု    ၁    လူစီးရထားပြေးဆွဲမှု                    ၂၄၃                 ၄၁၂                ၁၆၉ စင်း    ၂    ကုန်ရထားပြေးဆွဲမှု                      ၁၈                   ၂၁                    ၃ စင်း    ၃    စက်ခေါင်း                               ၂၃၉                  ၃၁၉                  ၈ဝ စင်း    ၄    ရထားလမ်းခရီး (မိုင်)                  ၁၉၇၆                ၃၄၃၃              ၁၄၅၇ မိုင်    ၅    သံလမ်း (မိုင်)                          ၂၇၉၃                ၄၄ဝ၂               ၁၆ဝ၉ မိုင်    ၆    ဘူတာရုံ                                  ၄၈၇                  ၈၇၅                  ၃၈၈ ရုံ    ၇    ရထား၊ တံတားစုစုပေါင်း                ၅၆၅ဝ              ၁ဝ၉ဝ၈              ၅၂၅၈ စင်း    ၈    ခရီးသည်ပို့ဆောင်နိုင်မှု(၁)နှစ်သန်း    ၄၈ .၈                  ၆၇              ၁၈ .၂ သန်း    ၉    ကုန်တန်ချိန်ပို့ဆောင်နိုင်မှု(၁)နှစ်သန်း  ၁ .၅                    ၃               ၁ .၅ သန်းဖောက်လုပ်ဆဲရထားလမ်းသစ်များ    စဉ်    ရထားလမ်းပိုင်း                                                              ခရီးမိုင်    ၁    သရက်-ကျွန်းချောင်း                                                     ၁၈၃ ဒသမ ဝဝ    ၂    ကသာ-ဗန်းမော်                                                            ၉၈ ဒသမ ဝဝ    ၃    မိုးနဲ-ကိုျင်းတုံ                                                             ၂၂၆ ဒသမ ဝဝ    ၄    ပျော်ဘွယ်-နတ်မောက်-ကန်ပြား-မကွေး                                 ၉၅ ဒသမ ဝဝ    ၅    ထားဝယ်-မြိတ်                                                           ၁၃၂ ဒသမ ဝဝ            ၆    ရေချမ်းပြင်-အမ်း-မင်းဘူး                                                ၂၄၅ ဒသမ ၅၄    ၇    ပုသိမ် (ဘဲဂရက်)-ညောင်တုန်း-ရန်ကုန် (လှိုင်သာယာ)               ၈၉ ဒသမ ဝဝ    ၈    ပြည် (ရွှေတံခါး)-တောင်ငူ (ကျေးတော)-နေပြည်တော်              ၁၂ဝ ဒသမ ဝဝ    ၉    ဟင်္သာ-ညောင်တုန်း                                                       ၄၈ ဒသမ ဝဝ    ၁ဝ    နေပြည်တော်-တပ်ကုန်း-ပင်လောင်း                                  ၁ဝ၅ ဒသမ ဝဝ        စုစုပေါင်း                                                                   ၁၃၄၁ ဒသမ ၅၄ဆက်လက်ဖောက်လုပ်မည့် ရထားလမ်းသစ်စီမံကိန်း    စဉ်    လမ်းပိုင်း                                                                      ခရီးမိုင်    ၁    ပဲခူး-ခရမ်း-သုံးခွ-သန်လျင် (အုတ်ဖိုစု)                                 ၆၇ ဒသမ ၂၅         ၂    လားရှိုး-မူဆယ်                                                          ၁၄၅ ဒသမ ဝဝ   ၃    ကလေး-တမူး                                                            ၈၄ ဒသမ ၃၅        စုစုပေါင်း                                                                  ၂၉၆ ဒသမ ၆ဝ