Main menu

Background

တက်ကြွ ရွှင်လန်း ကုန်စည်ဒိုင်တို့ရဲ့ တတိယခြေလှမ်း

Wed, 03/31/2010 - 04:43 -- Anonymous (not verified)

မန္တလေးမှာရှိတဲ့ မန္တလေးဟိုတယ်မှာ ၂၀၁၀ မတ်လ ၂၂ရက်နေ့က လက်ကားကုန်စည်ဒိုင်များ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေး အလုပ်ရုံဆွေးနွေးပွဲ တစ်ခုကို တစ်နိုင်ငံလုံးက ကုန်စည်ဒိုင်တွေအားလုံး တက် ရောက်ပြီး တစ်နေကုန် ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးခဲ့ကြတာ တွေ့ရပါတယ်။ ဒါဟာ တတိယအကြိမ်ပါ။ကုန်စည်စီးဆင်းမှု မှန်ကန်မှုအဓိကလက်ကားကုန်စည်ဒိုင်တွေဟာ တကယ် တော့ ကုန်သွယ်မှုအဆင့်အတန်း မြင့်မားရေးနဲ့ ပြည်တွင်း ကုန်စည်စီးဆင်းမှု မှန်ကန်စေဖို့အတွက် အရေးပါလှပါတယ်။ ကုန်စည်စီးဆင်းမှု မှန်ကန် မြန်ဆန်ရေးဟာ ပြည်တွင်းကုန်ဈေးနှုန်း တည်ငြိမ်ဖို့ နဲ့  စီးပွားရေး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ဖို့ အတွက် အဓိက ကျတဲ့နေရာက ရပ်တည်နေတာပါ။ကုန်စည်ဒိုင်ဆိုတာကုန်စည်ဒိုင်ဟာ   စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်သူ တောင်သူလယ်သမား၊ ပွဲစား၊ ကုန် သည်၊ ပြည်ပ တင်ပို့သူတွေအကြား ပေါင်းကူးတံတားဖြစ်ရုံမက ဘဲ စားသုံးသူတွေအပေါ် စေးျနှုန်းဖိစီးမှု မဖြစ်ပေါ် အောင် ဈေးနှုန်းတွေဟာ မှန်ကန်ပြီးဖြစ် သင့်တဲ့ ဈေးဖြစ်အောင် ကုန်စည်စီးဆင်းမှု မှန်ကန်အောင် ထိန်းသိမ်းဆောင်ရွက်ပေးနိုင်တာမို့ ပြည်တွင်း ကူး သန်းရောင်းဝယ်ရေးမှာ အဓိကကျတဲ့နေရာကနေ ပါဝင်လာရတာပါ။တကယ်တော့ ကုန်စည်ဒိုင်ဆိုတာဟာ ဈေး ကွက်တစ်ခုလုံးရဲ့  ကွင်းလယ်ဖန်တီးရှင်လို့ဆိုရင် မှားစရာမရှိပါဘူး။ စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်တဲ့ အချိန်က နေ တင်ပို့ရောင်းချတဲ့အထိ  ှကစစူပ ဃ့ငေည ြခေ့ညေငျာ  မှန်ကန်စေဖို့ ပစ္စည်းနဲ့ငွေ ဆက်စပ် ဆောင်ရွက်ပေးတဲ့  နယ်ကုန်စည်ဒိုင်တွေဟာလဲ အဓိကကျတဲ့ အခန်းကဏ္ဍမှာ ပါဝင်လာတာတွေ့ ရပါတယ်။ ဒါကြောင့် ကုန်စည်ဒိုင်တွေအားလုံး   ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ဖို့ လိုအပ်လာပြီဆိုတာ တွေ့ရမှာပါ။မှန်လေးမှန်ဈေးကွက်ဖော်ဆောင်ရာမှာတော့ လွတ်လပ် တဲ့ ဈေးကွက်စီးပွားရေးစနစ်ဖြစ်ဖို့ရာမှာ ကုန်စည် ဒိုင်တွေဟာ ဈေးကွက်မှန် (Market) ဈေးနှုန်းမှန် (Price) ရောင်းဝယ်မှုအမှန် (Mechanism ) ပစ္စည်းမှန် (Quality) ဆိုတာတွေနဲ့ ပြည့်စုံနေရ မှာပါ။ ဒါကိုမလိုက်နာဘဲ ကိုယ့်ဒေသ ကိုယ့်ဓလေ့ ထုံးစံ အလေ့အထ အစဉ်အလာတွေအရ ဆောင် ရွက်နေကြတာလဲ ရှိပါသေးတယ်ဆိုတာ တွေ့ရပါ တယ်။ ကိုယ့်သဘောကိုယ်ဆောင်နေတဲ့ ကုန်စည် ဒိုင်တွေအားလုံး ခေတ်နဲ့အညီ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာ အောင် ဒီတွေ့ဆုံဆွေးနွေးမှုက ဆောင်ရွက်ပေး သွားမှာပါ။ဈေးကွက်ဈေးနှုန်းမှန်ဖို့ကုန်စည်ဒိုင်တွေအနေနဲ့က  ဈေးကွက်မှာ ဈေးနှုန်းဖြစ်ပေါ်မှုဟာ တောင်သူ၊ သယ်ယူရောင်း ချသူ၊ ပွဲစား၊ ကုန်သည်များရဲ့ အကျိုးအမြတ် တွေ ကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားထားပေးဖို့ လိုပါတယ်။ စိုက် ပျိုးထုတ်လုပ်တဲ့ တောင်သူရဲ့ထုတ်လုပ်မှု  ကုန်ကျ စရိတ် ကာမိဖို့နဲ့ သင့်တင့်တဲ့ အကျိုးအမြတ် ရရှိစေ မဲ့ ဈေးနှုန်းဖြစ်ဖို့လိုတာပါ။ ဒါကိုကုန်စည်ဒိုင်တွေက ထိန်းကျောင်းပေးဖို့ တာဝန်ရှိနေတာပါ။ အခက် အခဲတွေကို ဖြေရှင်းပေးရမှာပါ။ ဈေးကွက်မှန် ဈေး နှုန်းမှန် ဖြစ်အောင် လုပ်ပေးဖို့ အဓိကတာဝန်ရှိနေပါ တယ်။မှန်ကန်အောင်မြင်သော ကုန်စည်ဒိုင်တကယ်တော့   ကုန်စည်ဒိုင်တစ်ခုဟာ အမြတ်အစွန်း အဓိကမထားဘဲ ရောင်းသူနဲ့ဝယ်သူ အကြား ရောင်းချရန်နေရာကို စနစ်တကျဖွဲ့စည်း ပေးမှာပါ။  ကုန်ရောင်းသူနဲ့  ကုန်ဝယ်သူတွေ အတွက် အကောင်းဆုံး အမြင့်မားဆုံးဆိုတဲ့ စွမ်း ဆောင်ချက်တွေနဲ့ တစုတစည်းတည်းသော ဈေး ကွက်ယန္တရားကို တည် ထာင်နိုင်ရမှာဖြစ်ပါတယ်။မှန်ကန်အောင်ဖြစ်တဲ့ ကုန်စည်ဒိုင်ဆိုတာက အချက် ၄ ချက်နဲ့ ပြည့်စုံရပါမယ်။ အဲဒါတွေက ကုန်ပစ္စည်း  အရည်အသွေး၊  မှန်ကန်တိကျစွာ သတ်မှတ်ဆောင်ရွက်နိုင်တာ၊ ဈေးပြိုင်ခေါ်ယူကာ ဈေးနှုန်း သတ်မှတ်တာ၊ ကုန်စည်ဒိုင်ရဲ့အသင်းအ ဖွဲ့စည်းမျဉ်းတွေ ချမှတ်ဆောင်ရွက်တာနဲ့ စာချုပ် ချုပ်ဆိုရောင်းဝယ်မှု စနစ်တကျရှိထားဖို့ပဲ ဖြစ်ပါ တယ်။အရည်အသွေးစံချိန်စံညွှန်းလဲ အရေးပါကုန်ပစ္စည်းတွေရဲ့ အရည်အသွေး စံချိန် စံညွှန်းတွေဟာ စနစ်တကျသတ်မှတ်ဖို့လိုတာက တော့ အမှန်ပါ။ အထူးသဖြင့် လယ်ယာထွက်ကုန် တွေဟာ ကုန်သွယ်မှုပြုရာမှာ အရည်အသွေးစံချိန် စံညွှန်းကို စနစ်တကျ သတ်မှတ်အရောင်းအဝယ် ပြုတာပါ။ပဲမျိုးစုံနဲ့ ပတ်သက်လာရင် ၁၉၉၂ ခုနှစ်မှာ အမိန့်ကြော်ငြာစာအမှတ် ၅/၉၂ နဲ့သတ်မှတ်ထား ခဲ့တာရှိပါတယ်။ ဒီလိုသတ်မှတ်ရာမှာလဲ အရည် အသွေး စံချိန်စံညွှန်းဟာ အများကသဘောတူ လက်ခံရမယ်၊ ပြီးတော့ ပြည်တွင်းပြည်ပ တင်ပို့ ရောင်းချရာမှာလဲ စံချိန်စံညွှန်းဟာ လိုအပ်ပါ တယ်။ နိုင်ငံတကာ အရောင်းအဝယ်အဖွဲ့တွေနဲ့ လဲ လိုက်လျောညီ ထွေဖြစ်အောင် ဆောင်ရွက်ဖို့ လိုပါတယ်။ လက်ရှိ အရည်အသွေးသတ်မှတ်ချက် ဟာ ကာလကြာရှည်နေပြီဖြစ်တာ တစ်ကြောင်း၊ နိုင်ငံတကာ အရောင်းအဝယ်နဲ့ လိုက်လျောညီထွေ ဖြစ်ဖို့လိုတာ တစ်ကြောင်း ကြောင့် ပြင်ဆင်သတ် မှတ်ဖို့လိုပါပြီ။ နယ်က ကုန်စည်ဒိုင်တွေကတော့ မျက်မြင်အဓိကထား ကြိုက်ရောင်း ကြိုက်ဝယ်လုပ် နေတာတွေကို တွေ့နေရပါတယ်။အရည်အသွေးကောင်းသီးနှံ စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်ဖို့ပြည်ပတင်ပို့ရာမှာ အရည်အသွေး စံချိန် စံညွှန်းပေါ်မူတည်ပြီးတော့  ဈေးကောင်းရတာမို့ အရည်အသွေး စိစစ်ဝယ်ယူသင့်တာပါ။ စံချိန် စံညွှန်း  သတ်မှတ်ပြီးသွားတဲ့အခါမှာ  အရည် အသွေးကောင်းရင်  ဈေးကောင်းရတယ်ဆိုတဲ့ အသိ  အလေ့အထတွေကို စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်သူ၊ ရောင်းချသူ၊ ပွဲစားကုန်သည်တွေက လက်ခံလာ ပြီဆိုရင်တော့  စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်သူတွေဟာလဲ အရည်အသွေးကောင်း သီးနှံတွေကို စိုက်ပျိုးထုတ် လုပ်တတ်လာမှာပါ။  အလေ့အကျင့်ကောင်းတွေ လဲ ဆက်ရလာမှာပါ။ တောင်သူတွေက ပစ္စည်း ကောင်းရင် ဈေးကောင်းတယ်ဆိုတာကို အသိသာ မက လက်တွေ့ခံစားရအောင် ဆောင်ရွက်ပေးရင် သူတို့ကအရည်အသွေးမြင့် ဆောင်ရွက်ပေးမှာပါ။ဖော်ထုတ်အရေးယူသင့်တာယူ ဒီအလေ့အကျင့်ကောင်းတွေရလာဖို့အတွက်ကတော့ စံချိန် စံညွှန်း၊ သတ်မှတ်ချက်တွေနဲ့အညီ မဟုတ်ဘဲ ရောင်းတာ၊ ဝယ်တာ၊ မမှန်မကန် လုပ်ဆောင်နေတဲ့သူတွေကိုလဲ ဖော်ထုတ်ဟန့်တား အရေး ယူဖို့လိုပါတယ်။ အသင်းချုပ်နဲ့ အသင်းအဖွဲ့တွေဟာ လိုအပ်တဲ့ ထိန်း ကျောင်းမှုတွေကိုလဲ လုပ်ပေးနေရမှာပါ။အရည်အသွေးသတ်မှတ်ရောင်းဝယ်ခြင်းဖြင့် ယုံကြည်မှုတည်ဆောက်ကုန်စည်ဒိုင်တွေဟာ  ဘယ်ကုန်ပစ္စည်းမျိုးကိုမဆို သတ်မှတ် ထားတဲ့ အရည်အသွေးအလိုက် ရောင်းဝယ်ကြမယ်ဆိုရင်  ရောင်းသူ နဲ့  ဝယ်သူအကြားမှာ ယုံကြည်မှု  ခိုင်မာလာစေမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ရေရှည်မှာတော့ နမူနာပြစရာမလိုဘဲ သတ်မှတ် အရည် အသွေးအတိုင်း စံချိန်စံညွှန်းအတိုင်း အရောင်းအဝယ် လုပ်လာ ခြင်းဖြင့် အဆင့်အတန်းရှိတဲ့ ကုန်စည်ဒိုင်တွေ ဖြစ်ပေါ်လာမှာပါ။ ဒီလို ယုံကြည်မှု  ခိုင်မာလာမှသာလျှင် လူချင်းမတွေ့၊ ပစ္စည်းကြည့်စရာ မလိုဘဲ၊ အင်တာနက်ပေါ်ကနေ ရောင်းဝယ်နိုင်တော့မှာ အမှန်ဖြစ် ပါတယ်။သတင်းကွန်ရက်တည်ဆောက်ယနေ့ကမ္ဘာဟာ ရွာကြီးတစ်ရွာ ဖြစ်လို့နေပါပြီ။ ဒါကြောင့်မို့ သတင်းအချက်အလက်တွေဟာ အချိန်နဲ့အမျှ တစ်ကမ္ဘာလုံးကို ပျံ့နှံ့ နေသလို တစ်ကမ္ဘာလုံးကသတင်းတွေကလဲ မိမိထံကို တိုက်ရိုက် ရောက်လာနေတာပါ။ ဒါကြောင့်မို့ ရေရှည်ကိုမျှော်ကိုးပြီး ကွန်ပျူတာ၊ အင်တာနက်အသုံးပြုကာ သတင်းအချက်အလက်ကွန်ရက် တည် ဆောက် ဖို့ရာ လိုအပ်နေပြီဖြစ်ပါတယ်။ဒီလို သတင်းကွန်ရက် ချိတ်ဆက်ထားမှလည်း  ပြည်တွင်း ပြည်ပ ဈေးကွက်အခြေအနေတွေကို သိနိုင်မှာပါ။ ဒါမှသာလဲ ဈေး ကွက် အခြေအနေကိုသုံးသပ်ပြီး ဈေးနှုန်းတည်ငြိမ်အောင် ကာကွယ် နိုင်မှာပါ။တိုက်ရိုက်ချိတ်ဆက်စာချုပ်ရောင်းဝယ်၂၀၀၈ ခုနှစ် မတ် ၂၄ ရက်က စတင်ခဲ့တဲ့ "အစဉ်အလာနဲ့ လက်ရှိ အခြေအနေကို မပျက်ယွင်းစေဘဲ ခေတ်နဲ့အညီ နိုင်ငံတကာ စံချိန်စံညွှန်းမီသည့် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်သော လက်ကားကုန်စည်ဒိုင်များ တိုးတက်ဖြစ်ထွန်းစေရေး"  စကားဝိုင်းဆွေးနွေးပွဲကစခဲ့တာ ယနေ့ဆို အရွယ်ရောက် ခရီးပေါက်ခဲ့ပါပြီ။အားရစရာ အောင်မြင်မှုတစ်ခုကတော့ ဘုရင့်နောင်ကုန်စည် ဒိုင်လို အများသိတဲ့ ရန်ကုန်တိုင်း ကုန်သည်စက်မှုအသင်း ကုန်စည် ဒိုင်ဟာ အခုဆိုရင် နိုင်ငံခြားကုန်ဝယ်သူနဲ့ မိမိကုန်သည်အကြားမှာ တိုက် ရိုက်ချိတ်ဆက်စာချုပ်ချုပ် အရောင်းအဝယ်လုပ်တဲ့  အဆင့် ရောက်နေပါပြီ။ ဒီလို စာချုပ်ချုပ်ရောင်းကြပြီဆိုတာနဲ့ သီးနှံအရည် အသွေးပေါ်မှာ အဓိကထားလာတာ တွေ့ရပါတယ်။ အရင်ကမတ်ပဲ FAQ. SQ. ခွဲခြမ်းဆိုတာမျိုးတွေ သာခွဲခြားထားရာကနေ အခုဆိုရင်ပဲ အရွယ်အစား (Size)တွေပါ ခွဲခြားရောင်းဝယ်လာတာ တွေ့ရပါတယ်။ဝိုင်းဝန်းထိန်းသိမ်းဖို့လိုဒီလို ဒိုင်တွေစနစ်တကျ ဆောင်ရွက်လာရာမှာ သာမန်သွေးရိုး သားရိုး ရောင်းဝယ်တာမျိုးမဟုတ်ဘဲ ဈေးနှုန်းဈေးကွက် တည်ငြိမ်ရေး ကို ထိခိုက်လာအောင် ဈေးကိုဆွဲတင်တာ၊ ဆွဲချတာ၊ အစပြုလို့ဈေး  ကစားတာတွေပါ ထိန်းသိမ်းဖို့ိလိုအပ်ပါတယ်။ မသမာမှု လုပ်တာနဲ့ စည်းကမ်းဖောက်ဖျက်သူတွေကို ဖော်ထုတ်အရေးယူရမှာပါ။ မကြာ သေးတဲ့ အတိတ် ၂၀၀၈ နှစ်ကုန်ပိုင်းက ဘုရင့်နောင်မှာဖြစ်ခဲ့တဲ့ အရုပ်ဆိုး အကျည်းတန်ပြဿနာမျိုး ထပ်မဖြစ်ဖို့ အားလုံးက ဝိုင်းဝန်း ထိန်းကျောင်းရမှာပါ။ပြည်တွင်းမှာလဲ ချိတ်ဆက်ရောင်းဝယ်ဆန်ဆိုရင် ကျွန်တော်တို့ရဲ့ အဓိကစားနပ်ရိက္ခာ (Stable Food) ဖြစ်ပါတယ်။ ကုန်သွယ်မှုမှာ ပြည်တွင်းစားသုံးမှုကနေ ပိုလျှံမှ ပြည်ပကို တင်ပို့ရောင်းချခွင့်ပြုတာပါ။ အဲဒီတော့ ပြည်တွင်းပိုလျှံ မှု ရှိ၊ မရှိနဲ့ ပြည်တွင်းကူးသန်းရောင်းဝယ်မှုမှာ ကုန်စီးဆင်းမှု မှန်ကန် ရေးဟာ သေချာသိဖို့ လိုအပ်နေပါတယ်။ဒီလိုပြည်တွင်းစီးဆင်းမှု မှန်မှန်ကန်ကန် ရှိ၊ မရှိသိဖို့နဲ့ ပိုင်ပိုင် နိုင်နိုင် ကိုင်တွယ်နိုင်ဖို့ကတော့ ကုန်စည်ဒိုင်တစ်ခုနဲ့တစ်ခု ချိတ်ဆက် ရောင်းဝယ်ဖို့လိုပါတယ်။ကုန်သည်အချင်းချင်း ချိတ်ဆက်ရောင်းဝယ် တဲ့ စနစ်ကနေ ကုန်စည်ဒိုင်အချင်းချင်း ချိတ်ဆက်ရောင်းတဲ့စနစ်ထိ ချိတ် ဆက်နိုင်ရင်တော့ ပြည်တွင်းရောင်းဝယ်မှုကို နိုင်နိုင်နင်းနင်း ကိုင် တွယ်နိုင်မှာပါ။ ဒါကြောင့် ပြည်တွင်းကုန်စည်ဒိုင်အချင်းချင်း ချိတ် ဆက် ရောင်းဝယ်မှုဟာလဲ အရေးပါလာတာဖြစ်ပါတယ်။ကတိကဝတ်၊ ကျင့်ဝတ်တွေထိန်း ဒီနေ့ Globalization ခေတ်ကြီးမှာ စီးပွားရေးလုပ်ဆောင် မှုနဲ့ပတ်သတ်ပြီး ရေရှည် အကျိုးအမြတ်ရရှိရေးကို ဦးတည်ဆောင် ရွက်နေပါတယ်။ အပိုင်းကဏ္ဍလိုက် တသီးတခြား ရပ်တည်တာမျိုး မဟုတ်ဘဲ ထုတ်လုပ်သူကနေ စားသုံးသူအထိ တစ်လျှောက်လုံးမှာ ပါဝင်ကြသူတွေ (stake holder)  ထုတ်လုပ်သူ (Supply) ဝယ်ယူ သူ (Demand) များနဲ့ ပါဝင်ပတ်သက်သူအားလုံး အကောင်းဆုံး အကျိုးအမြတ်ရအောင် ဆောင်ရွက်တာဟာ ယနေ့စီးပွားရေးလုပ်ငန်း ဆောင်ရွက်နေသူအားလုံးရဲ့ ရည်မှန်းချက်ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး အဖွဲ့စည်းတစ်ခုနဲ့တစ်ခုကြား ဆက်ဆံကြရာမှာတော့ ကိုယ်ကျင့်တရားနဲ့ညီဖု့ိ လိုတာအမှန်ပါ။ပြည်ပရောင်းဝယ်မှုမှာလဲ ကတိကဝတ်ကို အလေးထားပြီး အပြန်အလှန် ယုံကြည်မှုကို တည်ဆောက်ရပါမယ်။ ဒီလို တည် ဆောက်ရာမှာလဲ စာချုပ်အရ အလေးချိန်၊ အရည်အသွေး ပစ္စည်း ပေးရမယ့် ကာလဈေးနှုန်းကို  နှစ်ဖက်သဘောတူထားတဲ့အတိုင်း ပေးအပ်ရမှာပါ။ ဒီလိုလုပ်မှသာ ဝယ်သူဘက်ကယုံ ကြည်ပြီး ပုံမှန် ဖောက်သည် (regular buyer) ဖြစ်လာမှာပါ။ အဲဒီမှာ ကတိက ဝတ်တည်လာရင် အရောင်းအဝယ်လောကမှာ သတင်းကောင်းပြန့်ပြီး ချိတ်ဆက်ဝယ်လိုသူ များလာတာကြောင့် လုပ်ငန်းတိုးတက်အောင် မြင်မှာ သေချာပါတယ်။ ဒါကြောင့် ကတိကဝတ်ထိန်းသိမ်းတဲ့ စီးပွား ရေးကျင့်ဝတ်ဟာ စီးပွားရေးလောက အောင်မြင်မှု သော့ချက်တစ်ခု ဆိုတာ မမေ့သင့်ပါဘူး။ဈေးကွက်ရှာဖွေရေးနိုင်ငံတော်အပိုင်းက  ကုန်သွယ်မှုနဲ့ပတ်သက်ပြီး လုပ်ကိုင် ဆောင်ရွက်ပေးရမဲ့ လုပ်ငန်းတွေကို တစ်စိုက်မတ်မတ် တွန်းအားပေး ဆောင်ရွက်နေသလို  ပုဂ္ဂလိက  ကုန်သည်လုပ်ငန်းရှင်တွေကလဲ မြန်မာ့ပို့ကုန်ပစ္စည်း  အရေအတွက်၊ အမျိုးအစား ပိုမိုတင်ပို့နိုင်ဖို့ ကြားပွဲစားနိုင်ငံမခံဘဲ စားသုံးသူထံ တိုက်ရိုက်တင်ပို့နိုင်ဖို့ မိမိတို့ရဲ့ ပို့ကုန်ပစ္စည်းတွေကို ပြည်တွင်းအရောက်လာဝယ်တဲ့ ပြည်ပကုမ္ပဏီ တွေကို ချိတ်ဆက်ရောင်းချရုံနဲ့ ကျေနပ်မနေကြဘဲ ကုန်သည်အသင်း ချုပ်၊ အသင်းအဖွဲ့ဦးဆောင်မှုနဲ့ အလားအလာရှိတဲ့ ပြည်ပဈေးကွက် ထိုးဖောက်ရှာဖွေရေးကို ဆောင်ရွက်ဖို့လိုပါတယ်။ ဈေးကွက် ထိုး ဖောက် ရှာဖွေရေးအဖွဲ့တွေကလဲ ဈေးကွက်ဝေစု လျော့မသွားဖို့ ဈေးကွက် ပျောက်မသွားဖို့ ဈေးကွက်သစ်ရှာဖွေခြင်းနဲ့ ပို့ကုန်မြှင့် တင်ရေးလုပ်ငန်းတွေကို တက်<ကစွာ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ကြဖို့လို ကြောင်း တွေ့ရပါတယ်။အရည်အသွေးကောင်းသီးနှံရရှိဖို့စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်မှုရှိမှ ပုံမှန်လည်ပတ်မှသာ ပြည်ပကို ဆက် လက်တင်ပို့  ရောင်းချနိုင်မှာပါ။  ဒါကြောင့်လဲ အရင်းအနှီးမရှိတဲ့ တောင်သူ၊ နည်းပညာလိုအပ်တဲ့သီးနှံ စသည်စသည်ဖြင့် လိုအပ်ချက် တွေကိုဖြည့်ဆည်းပေးဖို့ လိုနေမှာပါ။ ဒါကြောင့် ဒေသအသီးသီးက စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်သူ၊ ဒေသခံလုပ်ငန်းရှင်၊ ကုန်သည်ပွဲစားနဲ့ ပို့ကုန် လုပ်ငန်းရှင်ကြီးတွေပါ အားလုံးပါဝင်တဲ့ လုပ်ငန်းစဉ်တစ်ရပ် လိုအပ် လာပါတယ်။ ဒီလိုအပ်ချက်ဖြည့်ဆည်းဖို့ ပြည်တွင်းပြည်ပဈေးကွက် အ ကြိုက် အရည်အသွေးကောင်း သီးနှံတွေ စိုက်ပျိုးထုတ်လုပ်နိုင်ဖို့ ရည်ရွယ်ချက်နဲ့ သီးနှံအလိုက်အထူးပြုကုမ္ပဏီတွေ ဖွဲ့ စည်းထားခဲ့ပါ တယ်။ ဒီအထူးပြုကုမ္ပဏီတွေကနေ အရည်အသွေး ကောင်းစိုက်ပျိုး သီးနှံတွေထုတ်လုပ်နိုင်ဖို့ တောင်သူလယ်သမား တွေကို ငွေကြေးအရင်း အနှီး သွင်းအားစုတွေပံ့ပိုးပေးကာ စိုက်ပျိုးစေလျက်ရှိပါတယ်။ ဒါကြောင့် နိုင်ငံတကာဈေးကွက်ကို အရည်အသွေး မြှင့် သီးနှံတွေ၊ တန်ဖိုးမြှင့်ထုတ်ကုန်တွေ တင်ပို့နိုင်တော့မှာမို့ သီးနှံ အမျိုးအစားလိုက် နယ်ပယ်တစ်ခုလုံး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာအောင် လုပ်ငန်းရှင်ကြီးများက ရင်းနှီးမြှုပ်နှံပူးပေါင်းပါဝင်ဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။စဉ်ဆက်မပြတ်ဆောင်ရွက်ကုန်စည်ဒိုင်များဟာ ကုန်စည်စီးဆင်းမှု မှန်ကန်မြန်ဆန်စေဖို့ ပြည်တွင်းကုန်ဈေးနှုန်း တည်ငြိမ်ရေးနဲ့ စီးပွားရေး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ဖို့ အတွက် အဓိကကျတဲ့ကဏ္ဍမှာ ရပ်တည်နေတာမို့ တစ်နိုင်ငံ အတိုင်း အတာနဲ့ နှစ်လတစ်ကြိမ် ပုံမှန်အစည်းအဝေးများကျင်းပကာ အကြေ အလည် ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးပြီး ဆောင်ရွက်ရမဲ့လုပ်ငန်းစဉ်တွေ ချမှတ်နေ ခဲ့တာပါ။ကုန်ကူးသန်းရောင်းဝယ်မှုမှာ အဓိကကျတဲ့ ကုန်စည်ဒိုင်တွေ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးအတွက် ယခုအစည်းအဝေးရဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်တွေ အပေါ် ဆောင်ရွက်ပြီးစီးမှုတွေ တင်ပြဆွေးနွေးကြတဲ့အပြင် ဆက် လက်ဆောင်ရွက်ကြမဲ့ လုပ်ငန်းစဉ်တွေ၊ ရောင်းဝယ်မှုကဏ္ဍမှာ လတ် တလော ပြုပြင်ဆောင်ရွက်ရမဲ့ကိစ္စတွေ၊ ရေရှည်စီမံဆောင်ရွက်ရမဲ့ ကိစ္စတွေကို အကြေအလည် အပြန်အလှန်ရင်းနှီးပွင့်လင်းစွာ ဆွေးနွေး ဆုံးဖြတ်ကျတာမို့ အားရဖို့ကောင်းလှပါတယ်။ကုန်သွယ်မှုလုပ်ငန်းတွေ စနစ်တကျ ဖြစ်ပေါ်တိုးတက်စေဖို့ နိုင်ငံတော်ကလဲ အဘက်ဘက်က ပံ့ပိုးဆောင်ရွက်နေတာကြောင့် ဒေသခံ ကုန်သည်လုပ်ငန်းရှင်များကလဲ နိုင်ငံစီးပွား ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက် ရေးအတွက် အတ္တပရမျှတစွာဖြင့် ဝိုင်းဝန်းဆောင်ရွက်ကြရန် တိုက် တွန်းပါကြောင်း။(မတ် ၂၂ ရက်ကကျင်းပခဲ့သည့် မန္တလေးတိုင်း လက်ကားကုန်စည်ဒိုင်များ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက် ရေး အလုပ်ရုံဆွေးနွေးပွဲမှ ဆွေးနွေးချက်များအား ကိုးကားတင်ပြခြင်းဖြစ်ပါသည်။)ဗိုလ်ဇော်